Het 80s-incident

28 april 2014 - Ransbach-Baumbach, Duitsland

Dag Allemaal!

Na 5 geweldige weken in het niet meer voor mij onbekende land Mexico, was het nu tijd om naar ons volgende continent te gaan: Europa. We zeiden de ouders van Lorena gedag, die super goede hostparents waren voor 2 weken. We begonnen de dag in een sportfacility ergens in Mexico City. Daar kregen we 5-6 uur vrije tijd, waarin ik niet echt iets zinnigs heb gedaan. Daarna vertrokken we naar het vliegveld, waar we met zijn allen bij de McDonalds hebben gegeten. Nadat we door de douane waren, hadden we weer vrije tijd. En gedurende deze tijd heb ik een beetje over het vliegveld gedwarreld, opzoek naar een shotglaasje uit Mexico, want die had ik nog niet.

De eerste vlucht naar London was een goede vlucht. De hele achterkant van het vliegtuig werd bezet door UWP-mensen. Dus een groot feest.... althans voor 10 minuten, want ja er waren films en iedereen viel meteen in slaap. We hadden een brede selectie aan films en er waren er wel 8 die ik had gepland om te kijken. Ik begon met Catching Fire en daarna Gravity, waar ik na 5 minuten kijken bij in slaap viel. Ik werd wakker 1 uur voordat we gingen landden, dus van die andere 6 films was ook niet veel terecht van gekomen.

Het vliegtuig had wat vertraging opgelopen en daardoor misten de helft van de cast (inclusief mij) de vervolgvlucht naar Frankfurt. Gelukkig konden we mee met het volgende vliegtuig, maarja... daarvoor hadden we natuurlijk weer vrije tijd. En begrijp mij niet verkeerd, vrije tijd is heilig als je met UWP reist. Ik heb heerlijke sushi gegeten en tijdens de tweede vlucht was ook alles naar wens.

Deze week werd ik gehost in een echt Duits gezin in het plaatsje Ransbach-Baumbach. Een plek die alleen bezocht wordt door vrachtwagenchauffeurs heb ik het idee. Ik werd samen met Josiah gehost, Micheal Jackson uit de show, voor mensen die naar de show zijn geweest in Nederland! We begonnen de avond goed met een echte Duitse Weißen!

Door het tijdverschil hadden we een jetlag, en daarom kregen we een meer tijd en begonnen we woensdag pas om 1200! We gingen die dag naar het pottenmuseum... want daar is Ransbach-Baumbach om bekend... was niet echt een museum voor mij :P. Maar ik heb wel mijn eigen pijp gemaakt! (Nadat het 5 keer was mislukt.) S'avonds hadden we een BBQ met de hostfamilie, met Bratwurst en aardappelen. Daarna in de stamkroeg Bayern München - Real Madrid gekeken, waarbij ik in slaap viel haha.

Donderdag was een CI-dag en heb ik meegeholpen met het opruimen van een park. Vervolgens nog geholpen met het verven van een schutting van een nieuwe school. De lunch was heerlijke goulashsoep en water met bubbels, want dat is een beetje de nationale drank van Duitsland volgens mij. Echt overal is er water met bubbels. (Of appelsap met bubbels, dat best wel lekker is.)

De show vrijdag ging goed. Omdat er een paar belangrijke mensen naar het Gala in Denver waren, waren er wat nieuwe plekken vrij in de show en mocht ik de Ireland dans dansen! Als avondeten hadden we weer goulashsoep, maarja het is een goede soep dus ik was niet echt bedroefd. Het Duitse publiek was ontzettend enthousiast en gaf ons na elk lied een staande ovatie, wat echt vet was. Maar helaas.... natuurlijk moest er weer wat gebeuren... Nadat ik "You're my son" had gezongen ging ik backstage om me om te kleden voor 80's. En ik heb altijd voldoende tijd, dus ik ging heel relaxed omkleden, toen plots Dylan en Daniela helemaal gestresst naar mij toekwamen dat ik moest opschieten. Wat bleek nou, de scene die altijd voor 80s was, was er in deze show uitgehaald en nadat ik mijn lied had gezongen, waren ze meteen met 80s begonnen. Ik moest terwijl ik mijn best deed om op te schieten het lied aanhoren dat ik moest opkomen en arme Lorena had geen danspartner voor die dans. Ik kon wel door de grond zakken. Achteraf was het een goede show, behalve het 80s-incidentje.

Zaterdag was de tweede showdag en we gingen de Nederlandse show oefenen en dat ging best goed. We probeerde om van het lied "Zonnenstralen" een duet te maken, maar helaas ging dat niet meer door. Als avondeten kregen we weer die goulashsoep, waar ik toen opzich wel genoeg van had. Tijdens de show s'avonds was ik nu voorbereid voor 80s en kwam ik optijd op het podium, niet helemaal goed aangekleed... maar ik was er! Na de show nam ik een interview af met iemand die wilde deelnemen aan een toekomstige UWPcast.

Uitgeslapen tot 1100 op zondag en s'middags met mijn hostfamily naar een Brandweerfeest geweest. Het was een of andere evenement dat de brandweer een maal per jaar organiseert. Het was heel erg Duits, er waren lange oktoberfesttafels en er was een orkest die oude Duitse liederen aan het spelen was en er was natuurlijk heel veel bier. Na het brandweerevenement reden we naar Koblenz, waar we Europa's grootste burcht hadden bezocht en een klein stukje van de stad zelf. We kwamen ontzettend veel andere UWP-mensen tegen die dag. S'avonds uiteten geweest, waar ik (natuurlijk) mijn laatste kans pakte en een schnitzel op heb. Thuis ingepakt en me klaargemaakt om naar mijn echte huis te gaan voor een week.