Van hosted naar hosting

5 mei 2014 - Schijndel, Nederland

Dag allemaal,

Zoals je waarschijnlijk wel gemerkt hebt loop ik 8 weken achter met mijn blog en dat komt omdat ik helaas de afgelopen weken niet de tijd heb kunnen vinden om te schrijven. In de laatste paar weken heb ik het heel erg druk gehad en elke kans genomen om te genieten van mijn reis. Maar niet getreurd, ik ga mijn blog afmaken... tot de laatste week!

Na de week in Duitsland gingen we op weg naar het welbekende Nederland. En wel naar Schijndel, of all places! Tijdens de busrit zijn we in Köln gestopt. Daar gingen we buiten op een plein eerst de Belgische Medley leren en vervolgens kregen we freetime om Köln te verkennen. Ik heb de kerk nog beklommen en naar een brug geweest met allemaal slotjes, net als in Parijs. De busrit vervolgt en aangekomen in Schijndel, waar we een welkomsoptreden kregen van een koor dat echt fantastisch zong!

Deze week verbleef ik in mijn eigen huis en mocht ik 5 mensen hosten! Lorena (mex), Norea (swe), Dylan (usa), Bruno (bel) en Daniela (mex). Het was natuurlijk weer super fijn om mijn familie te zien en ik werd verrast door de gloednieuwe en supermooie keuken.

Dinsdag had ik een dag vrij genomen, terwijl de rest CI ging doen. Ik heb die dag vooral dingen gedaan die ik nog moest regelen, zoals de kapper bijvoorbeeld. En heel leuk met Janna gechilled. 's Avonds een paar staffleden uitgenodigd en samen Chinees gegeten bij mij thuis en 's-Hertogenbosch bij nacht bezocht.

Woensdag gingen we met de hele cast naar de Efteling en ook mijn goede vriend Guus Couvée ging mee! Het was een hele leuke dag en iedereen was helemaal enthousiast over de Efteling! Ook Guus heeft een goede indruk achtergelaten bij mijn vrienden, want ze praten nu nog steeds zeer positief over hem!

Donderdag nam mijn hele huis vrij en gingen we met zijn 5en naar Amsterdam met de trein. Ik moest ze namelijk wel even onze hoofdstad laten zien! We hebben een beetje rondgelopen, gewinkeld en op een terras gezeten. Ongeveer een uur in een kaaswinkel besteed waar je kaas kon proeven en voor de mensen die mij kennen, daar was ik niet zo blij mee haha. Aan het einde van de dag naar het Anne Frankhuis geweest en 's avonds samen met de familie Strik heerlijk gegeten in een Italiaans restaurant in Amsterdam. Daarna nog over de wallen gelopen en een coffeeshop in geweest, want ja... dat hoort ook bij onze cultuur. :P

Vrijdag was onze eerste showdag. Het podium in Schijndel is ongelofelijk klein, en zelfs zo klein dat we de cast in tweeën moeten splitsen. De ene helft mocht de eerste helft op het podium en de andere helft de tweede helft. Het was een erg goede show en ik was heel blij dat ik nu eindelijk aan alle bekenden kon laten zien wat ik nou deed de afgelopen maanden. 's Avonds toen we thuiskwamen met zijn 5en nog het spel BlackBox gespeeld, mijn favoriete spel.

Zaterdag hadden we nogmaals twee shows, waarvan de avondshow de beste van de 3 shows was. Het Nederlands publiek was een goed publiek en ik heb echt genoten.

Zondag mochten we allemaal uitslapen en daar hebben we ook gebruik van gemaakt. 'S middags hadden we een barbecue met alle hostfamilies in de buurt met hun hostkids. Het was heel gezellig en we kregen ook nog een hele goede speech van mijn vader! :) 's Avonds naar de dodenherdenking geweest bij de Zuid-Willemsvaart en terug thuis 2 wensballonnen opgelaten. Het was een hele leuke week en ik ben superblij dat ik mijn vrienden deze week mijn huis en land kon laten zien.

1. Dorry:
    25 juni 2014
    hoe is het om weer in je eigen bedje te liggen?
    wat een fijne tijd heb je gehad!!!!!!!!!!!!
    bedankt voor je verhalen;het was leuk om het te lezen
    daag,dorry