Mooi uitzicht en Japanners

19 mei 2014 - Bad Neuenahr-Ahrweiler, Duitsland

Dag allemaal,

Na een goede week in Antwerpen, gingen we weer op weg naar de volgende stad. Ik wist zeker dat ik nog veel contact in de toekomst zal hebben met mijn familie in Antwerpen, wat waren ze lief! Onderweg naar Duitsland stopte we in Brussel, waar we vrije tijd kregen. Een heerlijk Vlaams stoofpotje op en goed Belgisch bier, dus na de stop kon ik de week weer goed beginnen. Mijn nieuwe hostfamilie spreekt niet heel erg goed Engels en dan kom je er achter dat je Duits ook niet meer is wat het geweest is. Dus het beloofde een interessante week te worden!

Dinsdag was de verjaardag van Fons! 's Ochtends begonnen we met Olaftime en heb ik met Richie in Ahrweiler, een klein mooi dorpje, koffie/thee gedronken en appeltaart gegeten. Daarna hadden we een Global Series over sustainable development, erg interessant en het was goed om te zien hoe anderen hun Global Series aanpakken. 's Middags hadden we Hometeam Olympics, een wedstrijd tussen de hometeams. Na estafettes, rietjes, lintjes, eetwedstrijden en meer is mijn hometeam 4 derde geworden!

Woensdag ging ik met de trein naar een school waar ik Admission ging doen. Daar begonnen we met presentaties over Up with People en vervolgens heb ik bij de booth gestaan en geprobeerd met zoveel mogelijk studenten te praten. Terug bij de groep hadden we een workshop over de stages of loss. Denial, Negociate, Anger, Depression en Acceptation.  's Avonds liet onze hostvader zijn werk zien. Hij werkt als partijleider voor de partij Groen in de regio.

Donderdag ging ik weer naar dezelfde school. Daar baalde ik een beetje van, want anderen gingen naar wijnvelden om daar te helpen. Nu ging ik schoolworkshops geven in klassen. Het was een vrij normale en saaie dag haha.

Op vrijdag begonnen we met het leren van de Swiss Song. Vervolgens gingen we naar een bunker in de buurt, die vroeger gebruikt werd door de Duitse regering. De bunker was gigantisch en bevond zich onder een berg. Ze hadden een gedeelte opengelaten voor bezoekers en het was heel interessant. Daarna gingen we naar een wijngaarden en mochten we zelfs wijn proeven in een wijnproeverij. Een les die we leerden; geef geen alcohol aan Japanners. Mihoko nam een slok en was meteen dronken! 's Avonds met mijn hostvader de heuvels ingegaan en mooie foto's gemaakt. De dag afgesloten met een heerlijke BBQ en speciaal voor mij; Weißen!!

Zaterdag hadden we een dubbele showdag. De showruimte is heel mooi en de repetities gingen goed. 's Avonds kwamen Mama, Floor en Pleun naar de show kijken en konden ze eindelijk zien hoe ik Party dans! ;)

Zondagochtend kwamen mama, Floor en Pleun mee ontbijten bij mijn hostfamilie. Vervolgens met mijn hostfamilie naar de Loralay gegaan, een rots waarvan je een heel mooi uitzicht hebt over het gebied. Mijn roommate, Cameron, was echt een Japanner en moest overal een foto van maken.... heel vervelend... :P Ook nog slot Rheinfels bezocht en de dag afgesloten op het terras in de zon.